Compania Renault va deschide la Bucureşti, până la sfârşitul anului, un centru de design al automobilelor, a anunţat ieri vicepreşedintele grupului, director pentru design, Patrick LeQuement. Compania Renault va deschide la Bucureşti, până la sfârşitul anului, un centru de design al automobilelor, a anunţat ieri vicepreşedintele grupului, director pentru design, Patrick LeQuement. Centrul, la care vor lucra 30 de oameni, se alătură centrelor de design similare din Coreea şi India, capabile să creeze un automobil de la prima schiţă pe hârtie la produsul care va intra în producţie. Premierul Călin Popescu Tăriceanu, prezent la manifestarea organizată de Renault, a ţinut să sublinieze importanţa proiectelor care aduc valoare adăugată în România. "Trebuie să găsim nu numai modalităţi de a constata că avem oameni inteligenţi, trebuie să găsim şi modalităţi în care să le dăm de lucru", a punctat Tăriceanu. El a subliniat importanţa investiţiei Renault, arătând că a creat, pe orizontală, circa 100.000 de locuri de muncă şi succesul Logan pe pieţele lumii contribuie la ameliorarea deficitului comercial. Tăriceanu a subliniat că îşi doreşte să reuşească şi privatizarea uzinei de la Craiova, pentru care se află în negocieri cu Ford şi General Motors, ceea ce va face din România un pol al industriei auto. Premierul a subliniat că, deşi impresia generală este că un automobil se asamblează din piese, ca un joc de lego, într-o hală, problema cea mai delicată e concepţia. Constantin Stroe, vicepreşedinte Dacia, a declarat, pentru Adevărul, că importanţa centrului tehnologic de la Titu, o investiţie de 450 milioane de euro, unde vor lucra 3.000 de persoane, este aceea că dacă pe Dacia Logan scrie acum By Renault, pe viitoarele maşini fabricate în România, Turcia, Rusia, Iran, India va scrie By Romania. Designerii români vor avea condiţii de muncă identice ca la Paris, iar salarizare