Primaria Municipiului Bucuresti a discutat cu primul ministru trecerea la Primaria Capitalei a Companiei Metrorex, aflata in subordinea Ministerului Transporturilor, si are in vedere transformarea metroului in cea mai importanta cale de transport public, a declarat primarul general, Adriean Videanu.
"Am vorbit cu premierul Tariceanu in vederea trecerii metroului in subordinea primariei", a declarat Videanu, astazi, la un seminar despre finantarea proiectelor publice in Europa Centrala si de Sud-Est.
Primarul general al Capitalei a mentionat ca distanta dintre statiile de metrou este in medie de 1,5-1,8 km, fata de 600-800 m in Uniunea Europeana, si ca se va trece la o indesire a statiilor de metrou.
Videanu a precizat ca strategia de extindere a metroului este planificata pe sapte-opt ani si si-a manifestat speranta ca in acest an sa fie organizate licitatiile pentru construirea a doua noi rute importante, si anume linia 5 Drumul Taberei - Colentina si Piata Victoriei - Otopeni.
Banca de Cooperare Internationala a Japoniei (JBIC) ar putea finanta construirea magistralei de metrou Piata Victoriei - Universitate, ale carei costuri sunt estimate la 940 milioane euro.
Transportul subteran din Bucuresti va implini 28 de ani in luna noiembrie 2007, primele statii ale metroului din Bucuresti fiind inaugurate pe 16 noiembrie 1979. Primaria Municipiului Bucuresti a discutat cu primul ministru trecerea la Primaria Capitalei a Companiei Metrorex, aflata in subordinea Ministerului Transporturilor, si are in vedere transformarea metroului in cea mai importanta cale de transport public, a declarat primarul general, Adriean Videanu.
"Am vorbit cu premierul Tariceanu in vederea trecerii metroului in subordinea primariei", a declarat Videanu, astazi, la un seminar despre finantarea proiectelor publice in Europa Cent