Autoritatea Nationala pentru Turism intentioneaza sa promoveze turismul balnear romanesc in randul populatiei europene, mizand, in acest sens, pe accentuarea procesului de imbatranire a acesteia, care va impune, cu timpul, un astfel de tratament medical. In aceasta incercare, institutia are de gand sa apeleze la ajutorul diasporei, conform unui document remis Mediafax.
ANT este de parere ca, la ora actuala, punctele slabe ale turismului romanesc sunt reprezentate de calitatea serviciilor, preturile ridicate in raport cu nivelul calitativ al serviciilor, infrastructura insuficient dezvoltata, forta de munca slab pregatita, abilitatile reduse de management si marketing. Aceasta situatie exista pe fondul demisiei de anul trecut a fostului presedinte al ANT, Ovidiu Iuliu Marian, dupa ce acesta a finalizat strategia de dezvoltare a turismului din Romania pentru perioada 2007-2013. El arata la momentul respectiv ca Romania a fost clar depasita de statele vecine in ceea ce priveste calitatea serviciilor turistice, din cauza infrastructurii rutiere dificile, slabei pregatiri a personalului, hotelurilor invechite si raporturilor inechitabile intre calitate si pret.
Turismul cultural si cel rural - alte puncte pe agenda autoritatilor
In acest context, institutia precizeaza ca isi va concentra strategia de comunicare pe trei grupe de tari, respectiv pietele turistice europene, America de Nord si Asia de Est si Sud-Est, cu intentia de a recastiga pietele traditionale (Germania, Benelux, tarile scandinave), de a "familiariza publicul american", prin implicarea diasporei, cu atractiile turistice ale tarii si de a elimina "perceptiile negative" privind Romania.
Astfel, tara noastra isi va muta atentia de la turismul de litoral la turismul cultural, rural, activ si balnear, intentionand sa promoveze obiective turistice emblematice, cum ar fi bi