Cel puţin patru fabricanţi din Braşov, Bacău şi Bucureşti demonstrează că vânzarea de aparate de zbor ultrauşoare poate fi profitabilă. O dovedesc vânzările lor, care au ajuns la zeci de avioane pe an. Braşoveanul Eduard Popa îşi începe fiecare dimineaţă cu gândul la avioanele sale. Nu este un magnat şi nici nu colecţionează aeromodele. Este unul dintre puţinii ingineri români care a început să construiască, pe cont propriu, avioane ingenioase, cu resurse puţine
Cel puţin patru fabricanţi din Braşov, Bacău şi Bucureşti demonstrează că vânzarea de aparate de zbor ultrauşoare poate fi profitabilă. O dovedesc vânzările lor, care au ajuns la zeci de avioane pe an.
Braşoveanul Eduard Popa îşi începe fiecare dimineaţă cu gândul la avioanele sale. Nu este un magnat şi nici nu colecţionează aeromodele. Este unul dintre puţinii ingineri români care a început să construiască, pe cont propriu, avioane ingenioase, cu resurse puţine şi preţuri competitive la export. Acum are mai multe comenzi decât a sperat vreodată.
Dimineţile lui Eduard Popa şi gândurile sale „cu aripi“ sunt din când în când tulburate de perspectiva unui blocaj în trafic, în drumul spre mica sa fabrică de la periferia Braşovului.
„Drumul dintre casă şi locul de muncă îmi ia o oră în timpul zilei. Cu elicopterul aş face două-trei minute. Aş consuma mult mai puţin combustibil şi aş ajunge la destinaţie calm şi cu chef de muncă“, se gândeşte Popa. De altfel, braşoveanul a început să construiască avioane tocmai pentru a câştiga banii şi experienţa necesară fabricării unui... elicopter de concepţie proprie.
Dar până la elicoptere, ideea cu avioanele s-a dovedit foarte bună, din moment ce primeşte 39 de comenzi pe an, mai mult decât estimase iniţial. În cei patru ani de când a început