Liviu Irimia, director de marketing al Interbrew, spune ca piata berii va creste cu 7% in acest an Interbrew Romania, al treilea jucator de pe piata locala a berii, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 160 mil. euro, in crestere cu 15% fata de 2005, ritmul de crestere valoric aflandu-se la jumatatea celui volumic.
Interbrew, filiala locala a InBev, liderul pietei la nivel mondial, a raportat in 2006 vanzari volumice de 3,4 milioane de hectolitri, cu peste 30% mai mari fata de 2005, cand vanduse doar 2,6 milioane de hectolitri de bere.
"Cresterea de volum a fost condusa anul trecut de cresterea segmentului de bere la PET, prin intermediul brandurilor Lowenbrau si Bergenbier", a declarat Liviu Irimia, director de marketing al Interbrew.
Potrivit lui Irimia, ritmul de crestere mai accentuat al vanzarilor volumice fata de cele valorice este rezultatul avansului luat de brandurile de bere la PET, cel mai dinamic segment de pe piata locala, care reprezinta in prezent in jur de 40% din vanzarile totale.
"Este foarte probabil ca majoritatea jucatorilor din piata sa inregistreze cresteri mai mari ale vanzarilor volumice decat ale cifrei de afaceri", a adaugat Liviu Irimia.
Anul acesta, Interbrew estimeaza o crestere de 34% a volumelor, in timp ce cifra de afaceri s-ar putea majora cu 30%. Potrivit estimarilor, compania ar putea inregistra anul acesta un volum al vanzarilor de 4,4 milioane de hectolitri si o cifra de afaceri de peste 200 de milioane de euro.
Pe segmentul de bere comercializata in ambalaj la PET, Interbrew detine trei branduri (Bergenbier Q-Pack, Noroc si Lowenbrau), Brau Union, liderul pietei locale, detine sase marci ambalate la PET (Golden Brau, Bucegi, Gambrinus, Harghita, Hategana si Ciuc ), iar Ursus Breweries, al doilea jucator al pietei, este prezent prin brandurile Timisoreana si Ciucas.