Un sedan de lux cu influente sportive a carui imagine nu se va perima in urmatorii ani. Iata prima impresie care o lasa un automobil creat de un constructor concentrat pe detalii si nu numai - Lexus IS 250.
Lansat la nivel mondial in primavara anului trecut, noua generatie de IS a inceput sa fie comercializata in Romania din luna octombrie si a reusit sa vanda pana la 1 ianuarie, impreuna cu vechea versiune, 13 unitati. Cu toate ca Inchcape Motors, importatorul din Romania, estimeaza vanzari de circa 25 de modele, este posibil ca acestea sa fie depasite dat fiind ca deja in primele doua luni au fost livrate alte 6 unitati.
Se pare ca modelul a crescut in toate privintele. Pe langa o atentie deja cunoscuta pentru finisaje, versiunea lansata in 2006 este cu 8,9 centimetri mai lunga si cu
6 centimetri mai lata decat predecesorul sau. Si aspectul este mult mai lin, mai simplu si in acelasi timp agresiv. Cauza principala este lipsa slot-urilor exterioare pentru cheie. Cu cheia in buzunar senzorii masinii detecteaza soferul, iar prin simpla apasare a manerului in forma de sageata, usa se deblocheaza.
IS poate fi comandat deocamdata in Romania doar cu o singura motorizare, pe benzina, V6 de 2,5 litri si 204 cai-putere, dar cu doua cutii de viteze, automata sau manuala in sase trepte. Pentru a mentine o trecere lina in plaja larga de trepte de viteza, motorul foloseste tehnologia VVT-i, care ajusteaza automat admisia de aer si combustibil in functie de stilul de condus si turatia dorita. In viitorul apropiat va fi disponibila si versiunea diesel de 2,2 litri.
Pretul unui Lexus IS 250 in Romania porneste de la aproximativ 33.100 de euro, pentru versiunea de echipare Classic, si ajunge pentru versiunea Luxury cu cutie manuala, testata de noi, la ceva mai mult de 45.800 de euro cu toate taxele incluse.
Pe drum, cuplul de 280 de Newton/ me