» In 200 de toalete publice din Bucuresti sunt peste 3000 de panouri publicitare. "Tablouri" cu reclame se gasesc de altfel in 51 de orase.» Potrivit unui studiu, procentul celor care agreeaza acest tip de publicitate este 94%, iar al celor ce retin mesajul expus – 80%.» Conceptul de "Restroom advertising", o forma neconventionala de publicitate, a aparut in Anglia in urma cu 30 de ani.
In sase ani, majoritatea localurilor publice – baruri, cluburi, restaurante, cinemauri, benzinarii – din 51 de orase din tara si-au dotat toaletele cu panouri publicitare. Cu totii le stim si fiecare dintre noi a percutat probabil, atunci cand a vazut prima oara un astfel de panou, la ideea publicitatii "neconventionale".
Firma responsabila pentru posterele din toalete, OOPS Media, infiintata in 2000, a crescut in prima perioada cu 100% pe an, potrivit unuia dintre cei doi actionari, fiind o rata de invidiat pentru marea majoritate a business-urilor autohtone. Dintr-un studiu de piata al agentiei, rezulta ca 94% din consumatori agreeaza ideea publicitatii in toaleta si sunt chiar incantati de ea. Ideea ne gadila, iar motivele nu sunt atat de greu de ghicit.
Spatiul prohibitiilor si inhibitiilor
Jurnalistul Mircea Toma si fotograful Stan Constantin au venit cu ideea dintr-un bar din Budapesta, calatoriile dese la toaleta localului punandu-i fata in fata cu reclamele. O data cu ideea afacerii le-a venit si sloganul "Give Piss a Chance", o glosa simpatic-obraznica la John Lennon. "Eu si Stan suntem fani situatii speciale. Aveam fiecare din ce sa traim, deci nu am fi inceput orice afacere", povesteste Mircea Toma. Din doua motive, crede acesta, sunt oamenii incantati sa dea cu ochii de o reclama la WC, in conditiile in care reclame la aceleasi produse ii pot agasa pe strada sau la TV. Mai intai, pentru ca se plictisesc si asta ii transforma imediat in citit