Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) are un proiect de lege care condamna practicile comerciale agresive, capitol in care s-ar incadra si concursurile interactive. Emisiunile de acest gen au solutii extrem de simple.
Telespectatorii care suna nu intra in direct, ci sunt inregistrati intr-o baza sau sunt intampinati de un robot, cu mesaje de genul „ati fost aproape, sunati iar”.
Fara false impresii
Textul legii nu specifica exact concursurile interactive, dar definitia practicilor considerate agresive trimite clar la competitiile de pe TV.
Astfel, se interzice crearea falsei impresii consumatorului ca va castiga cand, in realitate, „intrarea in posesia premiului sau a altui beneficiu este conditionata de plata unei sume de bani sau de suportarea unui cost de catre consumator”. Concursurile „garanteaza” o suma de bani daca telespectatorii suna, deci platesc un apel.
„O astfel de practica comerciala este incorecta, cu conditia sa se dovedeasca faptul ca linia telefonica nu a fost suprasolicitata si din aceasta cauza apelul nu a fost preluat in direct si consumatorul recompensat cu premiul promis”, a declarat, pentru „Capital”, Mihai Meiu, director ANPC.
Integral in EvZ
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) are un proiect de lege care condamna practicile comerciale agresive, capitol in care s-ar incadra si concursurile interactive. Emisiunile de acest gen au solutii extrem de simple.
Telespectatorii care suna nu intra in direct, ci sunt inregistrati intr-o baza sau sunt intampinati de un robot, cu mesaje de genul „ati fost aproape, sunati iar”.
Fara false impresii
Textul legii nu specifica exact concursurile interactive, dar definitia practicilor considerate agresive trimite clar la competitiile de pe TV.
Astfel,