Situatia actuala a sectorului de transporturi nu este deloc roza, iar perspectivele se intrevad sumbre. Cel putin asa arata un studiu al Compass Consulting realizat pentru YGREC - Anuarul Transportatorilor din Romania. Situatia cea mai grea se gaseste la nivelul firmelor mici de transport care realizeaza o cota de profit ce poate ajunge chiar si pana la 1% sau merg in pierdere.
Aceasta deoarece activeaza pe o piata tot mai competitiva si au resurse scazute care sa le permita sa faca investitii in parcul auto si in resursa umana.
Chiar si in cazul marilor transportatori cota de profit este in scadere, osciland intre 2,2% si 7,3% dar aceasta poate fi pusa pe seama investitiilor realizate in flota, sisteme gps, sisteme informatice) si pentru finantarea cresterii (ex: numarul de angajati s-a marit pentru aceste firme in 2006 fata de 2005 cu procente mult mai mari pentru firmele cu 76 – 200 de angajati fata de firmele cu mai putin de 75 de angajati).
Explicatiile sunt multiple, dar in primul rand este vina celor care ne guverneaza pentru ca au impus o legislatie confuza care "ciupeste" puternic din veniturile transportatorilor, ne-a declarat Niculae Cimbrola, vicepresedinte al Federatiei Operatorilor Romania de Transport. Acesta explica situatia prin faptul ca tarifele pe care transportatorii le percep sunt la nivel romanesc iar preturile carburantilor si al serviciilor de mentenanta sunt la nivel european, iar costul eliberarii unei licente de transport este chiar mai mare decat in Europa.
"In UE licenta de transport se elibereaza pe firma si se plateste o singura data, iar in ea se includ toate celelalte proceduri ulterioare cum ar fi inspectia parcului auto, indiferent cate masini contine acesta.
La noi exista tot felul de autoritati inchipuite care impart pe caprarii tot felul de aprobari si de taxe care sunt cu atat mai mari cu cat p