O problemă ce se repetă lunar, cu aproape aceeaşi exactitate, sunt facturile ce se adună şi cer pe lângă bani, multă răbdare în faţa ghişeelor
Unele facturi se plătesc la sediul furnizorului (telecablu, Internet), altele la sucursalele lor din cartier (curentul, gazul), sau direct la oficiile poştale (lumina, telefonul mobil, telefonul fix). Unii se grăbesc să achite facturile imediat ce le primesc, alţii aşteaptă să vină pensia, or să primească salariul. Aşa se explică de ce nu există o singură zi, liberă de cozile ce par interminabile, mai ales dacă omul are altceva mai important de făcut. Pentru a preîntâmpina întârzierile la plata facturilor, tot mai mulţi furnizori de utilităţi oferă clienţilor noi servicii de plăţi online şi prin bancomate. De la facturile de telefon mobil sau fix, la impozite sau Internet, multe facturi se pot plăti online. Mult mai bine pus la punct este sistemul de plată prin ATM, prin care se pot achita chiar şi facturile la gaz. Nu trebuia uitat însă că pentru aceste tranzacţii se plătesc comisioane cuprinse între un dolar şi câteva procente din suma totală a facturii. Mai trebuie reţinut şi faptul că nu orice tip de card poate fi folosit pentru achitarea facturilor.
Cum se poate plăti online?
Indiferent de furnizor, paşii ce trebuie urmaţi sunt aceiaşi pentru clientul care vrea să-şi achite facturile online. Mai întâi clientul se autentifică pe pagina web a furnizorului. Se alege opţiunea de plată online. Se mai cer informaţii despre numărul facturii şi suma de plată. Clientul trebuie să deţină un Mastercard sau Visa 3D Secure cu opţiunea de efectuare de plăţi prin Internet. În momentul de faţă se pot plăti facturile de telefonie mobilă: Vodafone, Orange, Zapp precum şi Romtelecom, RCS-RDS, Distrigaz Sud, şi în anumite oraşe şi Electrica.
În cazul Vodafone, clientul trebuie să-şi configureze contul MyAccount pe