Persoanele cu câştiguri sub medie au aceleaşi aşteptări şi percepţii în ceea ce priveşte consumul ca şi clasa mijlocie. În schimb, comportamentul de cumpărare în rândul celor două Persoanele cu câştiguri sub medie au aceleaşi aşteptări şi percepţii în ceea ce priveşte consumul ca şi clasa mijlocie. În schimb, comportamentul de cumpărare în rândul celor două clase sociale diferă, cei cu venituri mici fiind constrânşi de puterea de cumpărare redusă. Un studiu al companiei de cercetare a pieţei Synovate, care analizează atitudinile, valorile şi comportamentul de cumpărare al consumatorilor cu venituri mici şi medii, arată că, pentru cele două categorii sociale, sănătatea, familia şi sentimentul de securitate ocupă primele locuri în topul celor mai importante aspecte, acestea fiind urmate de posibilitatea de a avea o locuinţă, educaţie şi de speranţa unor venituri mai mari. "Sănătatea, familia şi securitatea personală reprezintă cele mai importante aspecte pentru 80% din repondenţii cu venituri medii şi mici, urmate de posibilitatea de a avea o locuinţă , educaţie şi venituri mai mari", se precizează în studiu. Cercetarea Synovate a fost realizată pe un eşantion reprezentativ de 8.000 de persoane, cu venituri mici şi medii, din 14 ţări în curs de dezvoltare, printre care şi România. Potrivit studiului, unul din trei repondenţi, din ambele categorii sociale, consideră că, în următorii cinci ani, situaţia lor materială şi socială se va îmbunătăţi. Consumatorii cu venituri mici preferă brandurile autohtone În ceea ce priveşte atitudinea de consum, aproape 60% din persoanele cu venituri mici preferă brandurile autohtone, în măsura în care există un bun raport calitate/preţ, o treime dintre repondenţi apreciind că brandurile autohtone sunt la fel de bune ca şi cele internaţionale. Totodată, studiul Synovate relevă că 31% din persoanele intervievate sunt de acord cu ideea