Romcar, importatorul Ford pe piata locala, isi propune sa se extinda pe segmentul monovolumelor, foarte apreciate pe pietele din Europa de Vest, insa cu o cota mai mica de 1% pe piata romaneasca, spune Catalin Gavra, director general al Romcar.
"Ceea ce se intampla pe piata auto din Romania este in totala contradictie cu ceea ce se intampla in tarile dezvoltate precum Germania, Elvetia si Anglia, unde 80% dintre familii detin un monovolum", a subliniat Catalin Gavra.
El spune ca va veni un moment in care si in Romania monovolumele vor juca un rol la fel de important ca si in Vest. "Noi incercam sa orientam preferintele clientilor catre acest segment", spune Gavra.
Monovolumele reprezinta 1,35% din totalul importurilor de autoturisme, iar daca raportam la totalul autoturismelor comercializate in Romania, cota de piata a monovolumelor este de sub 1%.
Pe acest segment, Romcar a lansat in iunie 2006 noua generatie Ford Galaxy, impreuna cu S-Max, in timp ce C-Max facelift va fi lansat in aproximativ doua luni. In primele doua luni ale anului, Ford Galaxy s-a situat pe locul 8 din punctul de vedere al vanzarilor, cu 21 de unitati comercializate in segmentul monovolumelor, fata de numai 13 unitati in 2006. In acceasi perioada, Romcar a vandut 17 monovolume S-Max, adica aproape jumatate din numarul de unitati comercializate sub acelasi brand in 2006. Anul trecut, Ford S-Max s-a clasat pe locul 5, cu 38 de unitati si 2% din piata monovolumelor.
Pentru a mentine ritmul de crestere al vanzarilor, Romcar doreste sa-si extinda reteaua de puncte de vanzare la peste 35 de unitati. In prezent reteaua detine 26 de puncte de vanzare, dintre care 19 reprezinta si puncte de service.
"Dorim sa ajungem la o retea de 35 - 40 de puncte de vanzare si service-uri in acest an, care sa asigure serviciile necesare pe perioada postvanzare", a spus Gavra.