Kurt Strohmayer, directorul general al JW Marriott: Suntem in competitie cu toate hotelurile noi care intra pe piata, fiindca hotelurile care vin apartin unui lant si fiecare are clientii lui fideli. Insa piata hoteliera bucuresteana se dezvolta intr-un ritm suficient de rapid pentru a absorbi noile investitii. Dintre cele 32 de unitati operate de grupul Marriott in Europa Continentala, hotelul JW Marriott din Bucuresti se afla printre primii cinci contributori la afacerile grupului, spune Kurt Strohmayer, directorul general al hotelului.
"Contrar opiniei generale, cele mai profitabile hoteluri nu sunt cele din vestul Europei. Unitatile care au cel mai mare aport la afacerile grupului, excluzand piata americana, sunt cele din Rusia, urmate apoi de cele din Europa de Est", spune Kurt Strohmayer.
Anul trecut, hotelul bucurestean, clasificat la cinci stele a raportat o cifra de afaceri de 38,5 mil. euro si un profit de 16 mil. euro.
Pe piata locala, JW Marriott domina topul celor mai profitabile hoteluri, potrivit informatiilor financiare oferite de Societatea Companiilor Hoteliere Grand, care administreaza hotelul. Unitatea a incheiat anul 2006 cu o marja de profit de 41%, mentinandu-se pe primul loc in topul hotelurilor din Romania in ceea ce priveste cifra de afaceri.
Potrivit lui Strohmayer, principala parte a afacerilor JW Marriott este reprezentata de operatiunile ce tin de activitatea de baza a hotelului, inchirierea camerelor, in proportie de 60%, iar restul de 40% provine din segmentul de Food&Beverage.
"Servim aproximativ 1.750 de oaspeti pe zi (54.000 pe luna) in restaurantele, barurile, cafenelele noastre, precum si in cadrul evenimentelor si a banchetelor. Majoritatea sunt oameni de afaceri din Bucuresti", explica directorul hotelului. In medie, aproximativ 80% dintre clientii hotelului pe segmentul de food&beverages