Brad Pitt si-a aratat posteriorul in "Troia", iar Colin Farrell a aparut aproape gol (si in bratele lui Jared Leto pe deasupra) in "Alexander", deci nu e deloc de mirare ca Gerard Butler a fost obligat de Zack Snyder, regizorul filmului "300" sa-si arate si el diferite parti ale corpului in aceasta poveste despre eroismul si sacrificiul celor 300 de spartani care au tinut piept imensei armate a imparatului Xerxes.
E destul de greu sa privesti "300", film inspirat din benzile desenate ale lui Frank Miller, cu detasare. Pe de o parte din cauza povestii care a inflacarat imaginatia oamenilor timp de mai bine de doua milenii, pe de alta parte din cauza promisiunii pe care ti-o face trailerul. Si este, de asemenea, destul de greu sa nu fii putin dezamagit.
Cu toate acestea, "300" este in mod clar un hit de box-office si un film de referinta in istoria efectelor speciale. Scenele de lupta fac sa paleasca tot ceea ce s-a creat pana acum in domeniu, iar replicile inteligente din romanul grafic al lui Miller sigur vor fi repetate de fani luni de-a randul de-acum inainte. Dar aici rezida cea mai mare problema a filmului lui Snyder: partile bune sunt luate de la Miller, partile mai putin bune ii apartin regizorului.
Snyder foloseste cadru cu cadru si moment cu moment desfasurarea actiunii din romanul grafic. Imensa armata a lui Xerxes (Rodrigo Santoro), care vine sa termine ce n-a reusit tatal sau, Darius, la Maraton, se apropie de teritoriul grec si se opreste la Termopile (adica Portile Fierbinti).
Pentru ca venirea inamicului este sincronizata cu o perioada de slavire a zeilor, eforii, preoti pazitori ai oracolelor, interzic trupelor grecesti sa plece la razboi. Leonidas (Gerard Butler), regele spartan, este singurul care nu se supune si pleaca la lupta insotit de mica lui trupa de 300 de soldati. Aici incepe o lupta crancena, pe mai multe niveluri: m