Casa Blancpain are un motto foarte precis, ca si ceasurile ce-i poarta numele: "Din anul 1735, n-a existat vreun ceas Blancpain cu quartz. Si nici nu va fi". Asta nu pentru ca maestrii orologeri nu ar aprecia acuratetea acestor ceasuri, ci pentru ca ele reprezinta, totusi, produsul unui proces industrial. Crezul casei Blancpain este "the human touch". Adica manufactura - ceasurile mecanice in care s-au investit arta, traditia si cultura mostenite de peste 400 de ani. Doar astfel, spun orologerii, un ceas va avea "suflet".
"Am realizat instrumentarul de lucru si de-acum totul va merge mai bine. Vom recupera timpul pierdut...", spunea acum cateva sute de ani un orologer al casei Blancpain. Se stie ca vechii orologeri mai intai creau uneltele cu ajutorul carora aveau, mai apoi, sa creeze elementele (de multe ori minuscule) ale unui ceas. Inca din anul 1735 - anul in care Jehan-Jacques Blancpain a infiintat primul "laborator" Blancpain, aceasta traditie n-a mai fost uitata. Cuvantul de baza in "etica" Blancpain este "complicatie". Cu cat mai multe sunt tehnicile incrucisate intr-un singur ceas, cu atat orologerii se pot mandri ca au lansat o noua "capodopera". Iar la Blancpain sunt cel putin sase ceasuri cu valoarea unor exponate de muzeu.
Modelul "ultra-slim" exprima sensibilitatea miscarii acelor intr-un spatiu foarte redus. Cu cat miscarea este mai "fina", cu atat dexteritatea artistului orologer trebuie sa fie mai mare. Cea de-a doua "capodopera" Blancpain este ultra-slim, de asemenea, insa este prevazuta cu un calendar care prezinta atat ziua, luna si anul, cat si fazele Lunii. Pentru fiecare dintre aceste "informatii" oferite pe cadran in interiorul ceasului exista un mecanism separat.
Calendarul perpetuu este "inima" celei de-a treia "complicatii" Blancpain. Acest ceas "prevede viitorul", spun orologerii. Asta pentru ca stie sa distinga anii