CNA a hotărît de curînd să trimită somaţii tuturor posturilor de televiziune care difuzează reclama la mezelurile "Principal", pentru că aceasta "conţine un mesaj a cărui veridicitate nu poate fi probată de producător". Mesajul vizat este "Niciodată din taur". În fine, motivul CNA este de tot hazul, pentru că mai toată publicitatea afirmă lucruri exagerate, a căror "veridicitate nu poate fi probată de producător". Aşa, ar trebui interzise, de exemplu, şi spoturile la Red Bull, pentru că nimeni nu poate să dovedească faptul că respectiva băutură îţi dă aripi, şi spoturile la Axion, pentru că niciodată nu se va lua grăsimea de pe tigaie fîşii-fîşii, şi cele la Nissan, pentru că, orice buton de pe bord ai apăsa, nu vei putea să-ţi transformi maşina în păianjen, crocodil sau şarpe. Pe de altă parte, decizia CNA în privinţa spotului la mezelurile "Principal" este binevenită pentru noi, telespectatorii, pentru că reclama era de-a dreptul idioată. (Îmi închipui că membrii Consiliului au fost şi ei exasperaţi de idioţenia ei şi au sfîrşit prin a-i găsi un nod în papură...) Vă amintiţi, probabil: un taur stă de vorbă cu un cocoş sau cu un porc şi îi anunţă că e timpul să fie sacrificaţi. După asta, vine sloganul: "Mezelurile ŤPrincipal»: din vită, porc sau pasăre. Niciodată din taur". Hop şi-aşa, cu nuca-n perete! De unde pînă unde? Şi de ce "niciodată din taur"? Subtilitatea publicitarilor noştri nu are margini...
De altfel, nu înţeleg de ce enervarea celor de la CNA s-a oprit la spotul în cauză, pentru că vedem la televizor o groază de reclame care, cu cît sînt mai stupide, cu atît sînt difuzate mai des. Exemplul de prostie absolută era, pînă nu de mult, reclama la Ziua, în care un individ se răstea la obiecte. Oare de ce nu s-a întrebat CNA cum se poate ca un om, care se pretinde normal la cap, să stea de vorbă cu un cuier şi să ameninţe o vază? În fine, din fe