"Cred ca piata va creste, la fel ca si anul trecut, cu 50-60%, si va depasi 200.000 de unitati in 2007.
Unul dintre motoarele cresterii tine si de faptul ca pretul mediu al unui notebook va continua sa scada, astfel ca aceste produse vor deveni accesibile pentru categorii tot mai largi de persoane", a declarat directorul de vanzari al Acer Romania, Bogdan Iftemie.
El a adaugat ca, anul trecut, pretul mediu al unui notebook a scazut cu aproximativ 20%. "Vanzarile se vor inscrie pe o panta ascendenta si datorita interesului tot mai crescut al segmentului corporate pentru notebookuri.
Asta pentru ca angajatii companiilor au tot mai mare nevoie de mobilitate, iar aceste calculatoare le-o ofera din plin", a adaugat Iftemie.
De asemenea, utilizarea tot mai frecventa a internetului wireless, precum si cresterea numarului de lanturi de retail reprezinta alte motive pentru dezvoltarea pietei de laptopuri.
140.000 de laptopuri vandute in Romania in 2006
Conform unui studiu IDC, in Romania, in 2005, s-au vandut aproape 90.000 de unitati notebook, iar anul trecut s-au vandut 140.000 de calculatoare portabile, in crestere cu 56% fata de 2005.
Pentru acest an, cei de la Acer Romania spun ca vanzarile vor depasi 200.000 de unitati. Acer a avut anul trecut 12,4% din piata si a comercializat 17.000 de laptopuri.
Datele IDC arata ca, in 2005, ponderea laptopurilor in vanzarile totale de calculatoare a fost de 15%, in timp ce anul trecut acestea au reusit sa ajunga la 21%.
Acer, lider la notebookuri in Europa
Calin Mirea, analist la IDC Romania, spune ca intreprinderile mici si mijlocii si utilizatorii casnici sunt segmentele cele mai mari de clienti pentru calculatoare portabile, in 2006, aproape 80% din totalul laptopurilor fiind cumparate de aceste doua categorii de cli