Grecii de la Marianopoulos au introdus pe piata cosmeticelor din Romania, odata cu deschiderea primului magazin, in 2000, un concept nou: lanturile de magazine de cosmetice multibrand.
Conceptul era abordat la ora aceea doar de singura companie cu care Marianopoulos era in competitie, Ina Center. Investitorii eleni au pornit cu un prim magazin in Bucuresti, sub brandul de Beauty Shop-Sephora.
Sase ani mai tarziu, lantul de magazine controlat de greci detine 4 magazine Beauty Shop si 4 magazine Sephora in Bucuresti si in tara, iar planurile companiei vizeaza deschiderea altor trei unitati pana la sfarsitul lui 2007.
Potrivit unor declaratii anterioare, compania Sephora Marianopoulos si-a bugetat investitii totale de 10 milioane de euro pana in anul 2008, bani care ar urma sa fie folositi pentru dezvoltarea retelei de magazie, pana la 13 unitati.
Compania de cosmetice Sephora Marianopoulos, formata in urma asocierii grupului elen Marianopoulos cu Sephora, o divizie a LVMH (Louis Vuitton - Moet & Chandon - Henessy), este principala retea europeana de distributie a produselor de infrumusetare.
In Romania, grupul elen a derulat in 2006 afaceri estimate in jurul valorii de 15 mil. euro. Tot anul trecut, compania a inceput o campanie de rebranding, care a debutat prin renuntarea la brandul Beauty Shop si inlocuirea sa cu Sephora. In magazinele de pe piata locala compania comercializeaza branduri din segmentul mediu si de lux, printre care se numara: Stila, Dr. Murad, Anthony Logistics, Clinique, Estee Lauder, L'Oreal, Givenchy sau Pupa.
Pe aceeasi piata a cosmeticelor, cu patru ani inaintea celor de la Marianopoulos, in 1994, grupul elen Sarantis si-a deschis o reprezentanta care a ajuns sa deruleze in 2006 afaceri de 32,2 mil. euro. Aportul Sarantis Romania la cifra de afaceri a grupului a fost de 14,5% din totalul incasarilor, compa