Iaurturile vor fi produsele ce vor inregistra dinamica cea mai importanta dintre toate produsele lactate, dar nu neaparat in varianta simpla, ci si iaurturi cu fructe, cereale sau iaurturi probiotice, sustine directorul comercial al firmei Albalact Alba-Iulia, Traian Simion, citat de Mediafax. Aceasta tendinta se gaseste in Europa de mai multi ani, iar Romania se va alinia intr-o perioada relativ scurta de timp, potrivit oficialului Albalact. "Anii 2005 si 2006 au fost «anii iaurtului», pentru ca aceste produse au evoluat spectaculos ca productie si vanzari. Cred ca in general tot ce priveste categoria de produse proaspete va evolua foarte bine si este posibil ca in aceasta categorie iaurtul sa fie iar castigator, dar nu neaparat in varianta clasica in care a evoluat pana acum, ca iaurt simplu", a afirmat Simion.
Potentialul ridicat de crestere al iaurturilor este datorat si consumului pe cap de locuitor inca foarte redus din Romania, apreciaza si directorul general al Danone Europa de Sud-Est, Jacques Ponty. In 2006, iaurturile s-au situat pe primul loc la vanzari cu 90 de milioane euro mai mari cu 43%, comparativ cu anul precedent, urmate de cascaval cu vanzari prin retail de 50 milioane euro, potrivit firmei de cercetare AC Nielsen.
Cresterea consumului de produse proaspete va avantaja producatorii locali
Per total, piata lactatelor, care a ajuns in 2006 la 800 de milioane euro, va continua sa creasca si in acest an, in special pe segmentul produselor proaspete. Aceasta va avantaja producatorii locali prin prisma faptului ca, in acest segment, importurile sunt dificil de efectuat avand in vedere ca produsele respective necesita anumite conditii de transport si stocare, apreciaza Simion. In ceea ce priveste vanzarile de lapte, piata este dominata in proportie de 62% de laptele la punga, evident mai ieftin, in timp ce laptele la cuti