Lumea - mai ales cea care citeşte - îl cunoaşte pe Ioan T. Morar nu doar ca scriitor şi senior editor la Cotidianul, dar şi ca imagine a campaniei "Intră în cărţi", o campanie care a reuşit, încă de la început, să facă serioasă concurenţă editurilor.
Toate titlurile Colecţiei "Cotidianul" sînt, întîi de toate, cărţi validate de critica literară, semnate de mari autori de literatură care nu scriu îndeobşte best-seller-uri. Nu v-a fost teamă că publicul va fi sceptic? Şi după ce criterii aţi ales cărţile, ştiind că veţi concura cu de-alde Coelho, Dan Brown, Marc Lévy şi alţi manufacturieri de literatură de consum?
În mod clar criteriul cel dintîi a fost calitatea. Cred că a fost observabilă, de la bun început, o ştachetă bine aşezată. Iar asta a asigurat un public pe măsură. E foarte limpede că, dacă difuzezi telenovele, pînă la urmă îţi alegi publicul de telenovele. Noi am vrut să ne adresăm publicului din clasa mijlocie a vieţii culturale şi se pare că am reuşit. Am detectat şi am activat un public latent, o mulţime de cititori în aşteptare amorţită. Nu ne vor ceilalţi, dar nici noi nu îi vrem pe ei.
Ce face ca această colecţie să se vîndă?
Factorul principal care a determina dimensiunea tirajului a fost preţul. O ştim, nu ne amăgim. O carte de referinţă la un preţ ultraaccesibil, asta ar fi definiţia produsului nostru. Iar garanţia selecţiei, felul în care Cotidianul a "împachetat" fiecare autor şi titlu, dacă vreţi, felul în care i-a apropiat pe cititori de aceste cărţi, ei, bine, toate astea au făcut ca succesul sa fie inevitabil, ca să zic aşa. Iar, în timp, cititorii s-au convins că toate cărţile astea merită citite, dacă nu chiar acum - pentru că sînt foarte mulţi cei care şi-au făcut din cărţile colecţiei exerciţiul intelectual săptămînal - atunci în vacanţe, măcar. Şi mai e un factor care a determinat succesul, anume numerotarea