Infrastructura rutiera Cati km de autostrada s-au facut in 2006? E o intrebare pe care mi-o pun foarte multi ziaristi, dar la care, tehnic, e foarte greu de raspuns. Daca vreti sa intrebati cati km s-au finalizat, deci pe care se poate circula, e un raspuns. Daca intrebati la cati km se lucreaza, e un alt raspuns. Iar in ce priveste partea de km la care se lucreaza, depinde ce inseamna se lucreaza, pentru ca in unele locuri se lucreaza in sensul de santier acolo unde se face autostrada, iar in alte locuri se fac studii de prefezabilitate, de fezabilitate, proiecte tehnice, se cumpara terenuri, se expropriaza terenuri. Asa ca, din punctul asta de vedere, e greu de raspuns la intrebarea asta care, pentru mine, e prea putin precisa. Infrastructura rutiera e una dintre cele mai serioase probleme ale Romaniei. Trebuie sa inteleaga toata lumea ca autostrada nu este ca un covor de pus pe culoar, care se desfasoara, se deruleaza si despre care poti sa intrebi: cat ai mai derulat? Am mai derulat 3 m. Cat o sa mai derulezi maine? Inca 4 m. Nu. De exemplu, pe Autostrada Transilvania se lucreaza pe 2 portiuni, una de la Campia Turzii la Cluj si alta de la Bors, de la granita, catre Suplacul de Barcau, sau de la Suplacul de Barcau catre granita, si unde se va mai lucra anul asta si poate si anul viitor si abia dupa aceea o sa fie gata. Pentru ca ei lucreaza peste tot deodata. Ei nu lucreaza pe portiuni, ci fac anumite lucrari peste tot, apoi vin cu anumite straturi de balast, pe urma vin cu straturile intermediare etc. Ea se termina deodata, cumva. Dar cand se termina Autostrada Transilvania? Dupa contractul actual, Autostrada Transilvania trebuie sa se termine in 2013. Numai ca firmaBechtel, care a facut un contract cu PSD, asa cum de altfel cred ca stie foarte multa lume, a avut grija ca in contract ei sa aiba toate drepturile, iar noi sa avem toate obligatiile, mai ales sa ave