Inevitabilul s-a produs. Comisia Europeana a decis, miercuri, sa initieze procedura de "infringement", ca urmare a faptului ca taxa de prima inmatriculare auto este neconforma cu acquis-ul comunitar, adica discriminatorie si disproportionata. Autoritatilor de la Bucuresti li s-a adresat o scrisoare oficiala prin care li se comunica faptul ca legislatia din acest moment referitoare la taxa auto nu este compatibila cu cea din UE, iar guvernul dispune de doua luni ca sa raspunda, sa faca unele comentarii, sa modifice legea sau sa explice Comisiei ce intentii are.
La prima vedere, situatia ar putea fi tradusa prin faptul ca Romania, este adevarat, nu a respectat principiile Uniunii, dar i se pot acorda circumstante atenuate, ce decurg din proaspatul sau statut de tara membra. In realitate, lucrurile nu sunt chiar atat de simple, pentru ca discutii constante pe tema modului de calcul au inceput cu mult inaine de momentul aderarii. Inca de atunci, Executivului de la Bucuresti i s-a spus foarte clar ca legea incalca prevederile Tratatului. Cum nu s-a intamplat nimic din ceea ce se asteptau oficialii de la Bruxelles, adica un nou proiect de lege, intrevederile au continuat si dupa 1 ianuarie 2007. Nu mai putin de doua intalniri au avut loc intre comisarul Laszlo Kovacs si ministrul roman de Finante, Sebastian Vladescu, plus inca doua runde de convorbiri Bucuresti-Bruxelles, la nivel de experti. In paralel, acelasi Laszlo Kovacs a dat si interviuri pe aceasta tema, inclusiv in "Romania libera", a facut si declaratii, aratand acelasi fapt: ca se incalca principiul libertatii circulatiei mafurilor, adica se dezavantajeaza, direct sau indirect, masinile din celelalte tari membre UE, in competitia cu produsele similare autohtone.
Dar dl Vladescu, sustinut puternic de premierul Tariceanu, nu a vrut sa inteleaga, in speranta ca mai poate trage de timp pentru a-si rotunj