Unii nu o percep ca pe o munca, ci mai degraba ca pe o pasiune. Altii o includ in domeniul artelor. Ea are insa putin din fiecare. Este scenografia, cea care poate fi sinonima cu sintagma „si uita asa a inceput totul...“. Fiecare spectacol, fiecare reprezentare scenica a unei piese, isi incepe existenta la masa de lucru a regizorului si a scenografului. Acolo se asculta primele batai ale inimii, se simt primele impulsuri de viata. Se pun la punct toate detaliile. Un act de creatie, asemenea sculptorului care modeleaza figurina ce urmeaza sa ia nastere din mâinile sale. De fapt, „totul depinde de proiectul propus spre realizare. Poate putini stiu asta, dar lucrul la o piesa de teatru poate sa inceapa si cu un an inainte de data premierei. Intr-o prima faza, regizorul si scenograful isi expun ideile in privinta textului si a spectacolului ce urmeaza sa se puna in scena si incearca sa ajunga la un numitor comun. Cred ca este componenta cea mai importanta a nasterii unui spectacol, ideea si forma ei, consecventa cu care un artist adevarat isi sustine demersul creativ. Urmeaza conturarea personajelor, vestimentatia depinzând de multi factori, cum ar fi caracterul personajului, stilul actorului, constitutia lui fizica, etc. Rezultatul trebuie sa multumeasca, sub diferite aspecte, regizorul, scenograful, actorul, ideea spectacolului, poate chiar autorul si, bineinteles, publicul“, a precizat scenograful Nationalului craiovean, Lia Dogaru. Si uita asa a inceput totul Un traseu anevoios, dar in acelasi timp frumos este drumul care conduce spre ceea ce el, marele spectator, apreciaza ca fiind arta, ca fiind mesaj cultural de inalta tinuta. Pâna acolo insa... cale lunga, orele intregi de munca adunate in luni si poate chiar in ani. „Nu percep activitatea de scenograf ca pe o munca. Pentru mine, tot ceea ce fac vine din pasiune, din niste resorturi interioare care m-au impins p