» Calitatea marcii, notorietatea ei si pretul influenteaza decizia de cumparare.
» Producatorii autohtoni ataca segmentul spaghetelor dietetice, din porumb si orez.
» Pastele premium, cautate de tinerii care isi schimba obiceiurile culinare.
Piata pastelor fainoase este in crestere. Oferta s-a diversificat, incluzand specialitati italienesti (fidellini, tagliattele, ravioli etc.). Fabricile vand atat paste lungi – spaghete, macaroane, fidea, taietei, cat si scurte – melci, scoici, spirale, penne, fluturasi (farfalle), cu ou sau fara. Se mai produc paste dietetice (din porumb, orez) si tortellini (umplute cu carne, spanac ori branza).
"Desi in ultimii ani piata pastelor a avut un trend ascendent, pana la un nivel de circa 2,8 kg/locuitor, consumul intern ramane unul dintre cele mai scazute din Europa. Consumurile medii ating valori de 6,3 kg/locuitor/an in Germania, 6,5 kg/locuitor/an in Ungaria, 7,4 kg/locuitor/an in Franta si un varf de 40kg/locuitor/an in sudul Italiei", a declarat Alin Giurea, directorul general al Pambac.
Romanii mizeaza pe calitate
Pe piata nationala de paste fainoase, aceasta societate detine o cota de 25% si ocupa locul al doilea, foarte aproape de liderul de piata, Baneasa. "Pentru anul 2007 ne-am propus sa recastigam pozitia de lider national. Pentru atingerea acestui obiectiv, am proiectat o strategie integrata de comunicare, promovare, distributie si vanzari", a declarat Tatiana Visoiu, director de marketing al Pambac. Un alt jucator, Pangram, apreciaza ca piata este in formare: "Puterea de cumparare a romanilor este in crestere, iar consumul este estimat a se muta din spectrul produselor ieftine catre cele medii si premium". Mai precis, tendinta de crestere este mai accentuata pentru produsele de calitate buna si foarte buna.
Profilul consumatorului
Consumatorul de past