Cele mai utilizate sunt asigurarile de viata, de care beneficiaza 6,7% din populatia urbana, si cele de tip Casco.
Printre cazurile in care sunt incheiate asigurarile de viata se numara protectia familiei in caz de deces, asigurare cu plan financiar pentru copii sau asigurare cu plan de investitii.
Persoanele cu studii superioare sunt intr-o mai mare masura detinatoare de asigurari private, indiferent de tipul acestora.
Acest fenomen poate fi explicat atat prin prezenta unui nivel superior de informare si a unei mentalitati corespunzatoare, cat si prin prisma veniturilor acestei categorii sociale.
Creditul de nevoi personale, in topul preferintelor
La nivelul anului 2006, aproximativ 40% din romanii care locuiesc in mediul urban au contractat cel putin un tip de credit. Dintre toare tipurile de credit utilizate, cele pentru nevoi personale au cea mai mare incidenta pentru romanii din mediul urban.
Cea mai mare pondere in totalul contractarii creditelor de consum au avut-o si in acest an cele pentru achizitionarea de bunuri in rate de la magazinele de profil, se arata in studiul Daedalus Consulting.
Totusi, chiar daca o parte insemnata a populatiei prefera inca sa-si achizitioneze bunuri in rate, tendinta este una descrescatoare, fapt ce se reflecta in cifrele de afaceri ale principalilor retaileri din domeniu.
22,4% din cei 1.000 de repondenti, chestionati pentru realizarea acestui studiu, au contractat in 2006 un credit pentru nevoi personale, in timp ce doar 1,8% au optat pentru achizitia unui autoturism.
Creditele ipotecare si imobiliare au atras doar 2,1% din romanii intervievati. In aceste conditii, mai mult de jumatate dintre repondenti nu au contractat in 2006 niciun fel de credit.
In ceea ce priveste utilizarea cardurilor, 22% din romani au apela