Companiile de taxi vor o micsorare a numarului de licente de la 9.500 la maxim 8.000
Odata ce raman mai putini independenti, tarifele vor urcala 1,8-1,9 lei
Companiile de taximetrie din Bucuresti vor ca numarul actual de licente eliberat de Primarie sa fie redus pentru a se putea opera in conditii de echilibru intre cerere si oferta.
Mai putine licente inseamna mai putine masini pe strada si o diminuare a concurentei care nu permite in prezent practicarea unor tarife mai mari. Daca se va renunta la o parte din actualele licente, patronii companiilor de taximetrie vor putea sa practice atat de "doritele" majorari de tarife. In prezent tariful mediu pe km este de 1,4 lei, iar un tarif considerat "bun" este de 1,8 - 1,9 lei pe km.
In Bucuresti exista 9.500 de licente permanente si 500 sezoniere, dintre care doua treimi sunt atribuite firmelor si o treime persoanelor fizice autorizate. Companiile de taximetrie sunt de acord ca numarul maxim de licente care ar trebui sa ramana este de 8.000, dupa cum arata si studiul de trafic realizat recent de Primaria Capitalei.
Iar marile companii spun ca ar trebui taiat din numarul de autorizatii acordate independentilor. Acestia, sustin firmele, incalca cel mai frecvent legea prin neutilizarea caselor de marcat, folosirea unor masini in stare precara, fara un ITP valabil, sau angajeaza "la negru" forta de munca pentru a lucra pe masina lor.
"Este esential sa se micsoreze numarul actual de licente pentru a lucra in conditii de echilibru economic si pentru ca posibilitatea de control ar fi mult sporita. Cine ii poate controla acum pe cei aproape 3.000 de independenti daca lucreaza legal sau nu?", se intreaba vicepresedintele Federatiei Romane a Operatorilor de Transport, Niculae Cimbrola.
Problema este insa ca taximetristii independenti doresc, din contra, "sa se dea drumul la licente"