Daca abordarea guvernului, care sustine aceasta taxa din motive ecologice, „nu a prins” la cetateni, oficialii executivului au recurs ieri la motivatia pastrarii locurilor de munca din industria auto.
„Daca nu le convine titulatura, o sa-i spunem taxa pentru o Romanie curata sau pentru pastrarea slujbelor”, a declarat premierul Calin Popescu-Tariceanu.
Nici procedura legala declansata impotriva Romaniei din cauza formei discriminatorii in care a fost introdusa taxa nu-l sperie pe seful executivului. „Putem avea interesele noastre pentru care sa luptam si pe care sa le promovam.
Trebuie sa avem curajul de a contrazice Uniunea Europeana daca interesele noastre sunt altele”, a spus Tariceanu, lasand sa se inteleaga ca valoarea taxei second-hand nu va fi modificata prea curand.
Cu toate acestea, Romania mai are la dispozitie mai putin de doua luni pentru a gasi o solutie de modificare a taxei si pentru a evita o posibila pronuntare a Curtii Europene de Justitie.
In scrisoarea de avertizare primita de Guvern, oficialii comisiei europene acuza faptul ca taxa nu tine seama de deprecierea reala a masinilor si nu ofera contribuabililor dreptul de a contesta aplicarea grilei fixe.
„Cotizatie” pe cap de angajat
Producatorii si importatorii de autovehicule mizeaza si ei pe mentinerea taxei pentru a-si mari profiturile si pentru a-si salva angajatii. „Nu putem sa uitam ca avem o industrie de 150.000 de oameni si ca avem o responsabilitate fata de acesti oameni”, a declarat Brent Valmar, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
In realitate, mentinerea taxei la nivelul actual ii va avantaja in primul rand pe producatorii interni si pe importatori.
Chiar daca si pentru inregistrarea unor autoturisme noi romanii sunt nevoiti sa plateasca cate