Cei mai mulţi orăşeni îşi fac cumpărăturile «de weekend» însoţiţi de familie sau de prieteni. Colindatul prin hipermarketuri, ca altădată pe Corso, a devenit un stil de viaţă, o modalitate de «a face shopping ca în străinătate», dar şi de petrecere a timpului liber. În urmă cu două luni, MEDNET Marketing Research Center a realizat un studiu la nivel naţional privind obiceiurile de cumpărare ale românilor din mediul urban. Pentru concretizarea
Cei mai mulţi orăşeni îşi fac cumpărăturile «de weekend» însoţiţi de familie sau de prieteni. Colindatul prin hipermarketuri, ca altădată pe Corso, a devenit un stil de viaţă, o modalitate de «a face shopping ca în străinătate», dar şi de petrecere a timpului liber.
În urmă cu două luni, MEDNET Marketing Research Center a realizat un studiu la nivel naţional privind obiceiurile de cumpărare ale românilor din mediul urban. Pentru concretizarea acestei cercetări sociologice, s-a recurs la metoda de investigare „face to face“, la domiciliul subiecţilor, respectiv 1.200 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani, din oraşele mari, cu peste 100.000 de locuitori.
Potrivit rezultatelor studiului, aproape jumătate dintre respondenţi cumpără produse alimentare zilnic sau aproape zilnic. Acest lucru poate fi pus, în primul rând, pe seama faptului că românii sunt adepţi ai alimentelor proaspete – mai ales dacă este vorba de pâine, fructe, legume, lapte, mezeluri – şi a mâncărurilor gătite în casă.
„Pentru familiile sărace, cumpărăturile zilnice, în cantităţi mici reprezintă o consecinţă a constrângerilor bugetare, în timp ce familiile cu mai mulţi bani cumpără frecvent din dorinţa de a consuma cât mai multe produse proaspete“, precizează Lăcrămioara Laura Voinea, managing director, MEDNET Marketing Research Center. „Pia