Guvernul va mentine taxa auto, pentru ca aceasta va contribui la dezvoltarea industriei auto din Romania si la innoirea parcului, cel mai vechi din Europa, insa trebuie sa gaseasca o solutie pentru a nu ajunge la Curtea Europeana de Justitie, a declarat ministrul Economiei, Varujan Vosganian. "Va trebuie sa gasim o solutie ca sa nu comparam la Curtea de Justitie", a afirmat Vosganian intr-o conferinta de presa. El a adaugat ca, potrivit strategiei guvernamentale, industria auto din Romania va inregistra in 2011 o cifra de afaceri de peste 20 de miliarde de euro, de trei ori mai mult decat in prezent, va produce circa 600.000 de autovehicule, fata de 200.000 anul trecut, si va avea circa 300.000 de angajati. Romania ocupa ultimul loc din Europa in ceea ce priveste varsta parcului auto, in conditiile in care circa 2,5 milioane de autovehicule, din cele 3,8 milioane unitati destinate transportului de persoane, au o vechime de peste 10 ani, a spus Vosganian. Ministrul Economiei a adaugat ca taxa de prima inmatriculare va ajuta Romania sa-si indeplineasca obligatiile asumate privind reducerea emisiilor de bioxid de carbon, odata cu innoirea parcului auto. O masina de peste 10 ani emite la fiecare 15.000 de kilometri cinci tone de bioxid de carbon. "Mentinerea actualului parc ar constitui un obstacol in respectarea angajamentelor de reducere a emisiilor de bioxid de carbon", a spus oficialul. Vosganian a precizat ca acest tip de taxa este aplicat in noua state europene, iar in altele exista o asa numita "taxa de posesie", in cuantum relativ ridicat. Potrivit lui Vosganian, printre statele care practica taxa de posesie se numara Germania si Austria. El a dat ca exemplu Polonia si Bulgaria, care au inregistrat, imediat dupa aderarea la Uniunea Europeana, un numar ridicat de intrari de masini second-hand. Totodata, Vosganian a avertizat ca importul de masini la mana a doua va