Specialiştii români din domeniul IT&C se numără printre cei mai buni din lume, conform studiului „Global Skills Report 2006“, elaborat de către compania Brainbench. În schimb, competenţele românilor în marketing şi finanţe sunt mediocre. Un director de marketing poate să lucreze până la adânci bătrâneţi în compania sa, încurajat de vânzările şi promoţiile colorate pe care le realizează în fiecare an, cu o impresie foarte bună despre sine. Dacă ar
Specialiştii români din domeniul IT&C se numără printre cei mai buni din lume, conform studiului „Global Skills Report 2006“, elaborat de către compania Brainbench. În schimb, competenţele românilor în marketing şi finanţe sunt mediocre.
Un director de marketing poate să lucreze până la adânci bătrâneţi în compania sa, încurajat de vânzările şi promoţiile colorate pe care le realizează în fiecare an, cu o impresie foarte bună despre sine. Dacă are vreo îndoială asupra profesionalismului său, poate să-şi „măsoare forţele“ la testările online puse la dispoziţie de compania americană Brainbench. În urma examenelor, foarte dure, omul de vânzări primeşte un certificat de abilităţi. Este o „decoraţie“ care îi poate deschide noi uşi în carieră. Pentru a fi certificat un specialist trebuie să obţină un scor de cel puţin 2,75 din maximum 5 puncte.
Brainbench testează şi specialişti din IT&C, finanţe, medicină şi management. O dată pe an, firma întocmeşte un raport global ce arată, pe de o parte, interesul specialiştilor de a-şi testa cunoştinţele, şi, pe de altă parte, gradul de pregătire a angajaţilor dintr-un anumit domeniu din diferite ţări.
Potrivit ultimului raport Brainbench, România ocupă locul cinci din 217 ţări privind numărul de certificate eliberate: 10.484. Cifra arată că specialiştii români sunt interesaţi să-şi „măsoare mu