Radu Berceanu are un mesaj clar către popor: toţi românii vor plăti taxe de acces pe autostrăzi. Despre verificarea începută de Corpul de Control al Primului-Ministru asupra licitaţiei pentru construcţia autostrăzii Bucureşti - Ploieşti, Berceanu spune că este liniştit şi că, în fond, este o acţiune ordonată de premierul Tăriceanu. Capital: Cât se cheltuie pentru realizarea celor cinci autostrăzi? Radu Berceanu: Toată lumea, de pe unde am fost să învăţăm cum
Radu Berceanu are un mesaj clar către popor: toţi românii vor plăti taxe de acces pe autostrăzi. Despre verificarea începută de Corpul de Control al Primului-Ministru asupra licitaţiei pentru construcţia autostrăzii Bucureşti - Ploieşti, Berceanu spune că este liniştit şi că, în fond, este o acţiune ordonată de premierul Tăriceanu.
Capital: Cât se cheltuie pentru realizarea celor cinci autostrăzi?
Radu Berceanu: Toată lumea, de pe unde am fost să învăţăm cum e cu concesiunile astea, ne-a spus clar că pregătirea concesiunii durează un an şi jumătate. Programul de autostrăzi pe care noi l-am făcut, etapa I 2007-2013, se bazează pe bugetul multianual de la Uniunea Europeană, urmând ca etapa de perspectivă să fie 2013 – 2020. Până în 2013, vrem să ajungem cu kilometrajul de autostrăzi în funcţiune undeva la 1.700 – 1.800 de kilometri. Asta înseamnă că, pe lângă ce avem la ora actuală, să mai construim vreo 1.600 de kilometri. Noi dacă punem în aplicare planul acesta o să mai fie nevoie de la buget de aproximativ 500 de milioane de euro. La ora actuală, dacă am face totul numai cu ajutorul bugetului, ar fi nevoie de două miliarde de euro. Este absolut imposibil, şi de aceea alte programe nu au reuşit. Acest program va costa, până în 2013, aproximativ 13 miliarde de euro. Noi în perioada asta avem un miliard şi jumătate, să zicem, cu