În urmă cu zece ani, era primul retailer occidental care păşea pe piaţa românească. Pentru Metro, piaţa est-europeană aduce astăzi creşteri însemnate ale veniturilor, obligându-i pe managerii grupului să-şi ţină privirea aţintită asupra regiunii. Ţinuta aleasă de bossul Metro Group, Hans-Joachim Körber, pentru ziua în care a prezentat rezultatele financiare ale grupului, aferente anului 2006, a fost aleasă cu grijă. Costumul său sobru, de culoare închisă, er
În urmă cu zece ani, era primul retailer occidental care păşea pe piaţa românească. Pentru Metro, piaţa est-europeană aduce astăzi creşteri însemnate ale veniturilor, obligându-i pe managerii grupului să-şi ţină privirea aţintită asupra regiunii.
Ţinuta aleasă de bossul Metro Group, Hans-Joachim Körber, pentru ziua în care a prezentat rezultatele financiare ale grupului, aferente anului 2006, a fost aleasă cu grijă. Costumul său sobru, de culoare închisă, era înviorat de cămaşa albă, impecabilă şi de cravata albastră, culoarea „brand“ a grupului prezent în 30 de ţări, cu un număr de 2.400 de unităţi. Discursul său este tipic german: foarte serios, cu tonalitate rece şi fără gesturi largi. Sala îl ascultă în linişte în timp ce rosteşte, foarte detaliat, cifre după cifre. „Acesta a fost anul cu cea mai puternică creştere după 1998“, spune el. „Vânzările au crescut cu 7,5%, ajungând la aproape 60 de miliarde de euro, EBITDA (profit înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare - n. red.) a urcat cu 10,1%, la 3,23 miliarde de euro, şi profitul net s-a distanţat cu 83,6%, până la 1,2 miliarde de euro“.
După toate aceste cifre, discursul lui Körber se regionalizează: pentru ţara - mamă, Germania, se raportează cifre separat, iar restul ţărilor în care grupul are activităţi sunt raportate pe regiuni. Europa de Est este menţionată de 15 or