Unul dintre marile branduri globale
Starbucks va functiona in regim de franciza, fiind adusa in Romania de compania greceasca Marianopoulos, care mai opereaza de asemenea francizele pentru Marks&Spencer, Sephora si The Body Shop.
Starbucks - o reteta de succes americana
Starbucks este in acest moment cel mai mare lant de cafenele la nivel mondial, cu peste 12.000 de locatii. Infintata la Seattle in 1971 de catre un profesor de engleza, Jerry Baldwin, unul de istorie - Zev Siegel, si scriitorul Gordon Bowker, compania Starbucks a fost achizionata in 1987 de Howard Schultz, principalul artizan al evolutiei spectaculoase.
In noiembrie 2006, Starbucks detinea peste 7100 de locatii in toata lumea, dintre care 5668 numai in Statele Unite. La numarul acestora se mai adauga peste 5500 de locatii, operate in sistem de franciza. Scopul declarat al companiei este atingerea unui numar de 20.000 de locatii in urmatorii ani, una din tintele cele mai atractive fiind piata din China.
Simbolul imperialismului american
Compania Starbucks este privita in acest moment drept unul din cele mai puternice simboluri ale capitalismului american, o serie de cafenele fiind vandalizate de activistii de stangacu ocazia ultimului summit al Organizatiei Mondiale a Comertului.
In ciuda criticilor la care a fost supusa, referitoare la monopolul pe care il detine pe piata comertului de cafea, Starbucks detine in acest moment controlul asupra unui procent foarte mic din productia de cafea la nivel mondial: aproximativ 2%.
Compania a fost acuzata ca achizitioneaza materie prima din tari in care nu sunt respectate drepturile muncitorilor. Pentru a contracara aceste acuze, companie a anuntat ca in anul 205 a achizionat peste cinci milioane de tone de cafea in spiritul “comertului corect”.
Mai exact, cafea a carei