Sony a anuntat saptamana aceasta o noua gama de produse electronice, in incercarea de a redresa divizia de electronice de consum si de a incheia cu bine anul fiscal, scrie International Herald Tribune.
Divizia Sony din Europa ar putea anunta o crestere de 12% a vanzarilor pe continent pentru anul fiscal curent, care se incheie pe 30 martie.
Anul trecut, vanzarile au totalizat 11 miliarde de dolari (8,22 miliarde de euro), in timp ce vanzarile totale ale companiei in Europa au fost de 16,74 miliarde de dolari (12,61 miliarde de euro).
In prezent, Europa asigura 29% din veniturile Sony, adica mai mult decat orice alta regiune, a declarat Fujio Nishida, presedintele Sony Europa. Aceasta se datoreaza in mare parte vanzarilor sustinute ale televizoarelor cu ecran plat din gama Bravia.
"Revenirea diviziei de electronice este o dovada ca firma s-a revitalizat" dupa o perioada dificila, a adaugat Nishida.
Oficialul companiei a recunoscut faptul ca Germania, tara cu cea mai dezvoltata economie din Europa, este o piata greu accesibila pentru Sony, datorita competitiei acerbe a preturilor. Germania "este singura tara care se afla sub asteptarile noastre", a declarat Nishida.
Sony si-a prezentat noile produse electronice adresate pietei europene, printre care se numara primul player Blu-ray codat pentru regiune, primul Walkman capabil sa redea clipuri video, un sistem de navigatie pentru masina care recunoaste gesturi umane si camera digitala Cyber-Shot T100, cu rezolutie de opt megapixeli si tehnologie de recunoastere faciala.
Produsele lansate subliniaza orientarea companiei catre tehnologia high definition (HD), prezenta deja in televizoarele cu ecran plat Bravia, care ofera imagini mult mai bune din punct de vedere calitativ fata de tehnologiile raspandite pe piata.
In anul fiscal anterior, Sony Europa a comercializat un milion