Atraşi de sistemele de creditare şi de "explozia" de magazine, clienţii au început să prindă gustul cumpărăturilor în hipermarket şi supermarket Românii cumpără zilnic mâncare, Atraşi de sistemele de creditare şi de "explozia" de magazine, clienţii au început să prindă gustul cumpărăturilor în hipermarket şi supermarket Românii cumpără zilnic mâncare, dar cheltuiesc mai puţini bani pentru produsele de igienă personală şi de întreţinere a locuinţei. Potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pieţei Mednet Marketing Research, aproape jumătate din români achiziţionează zilnic produse alimentare, în timp ce produsele nealimentare intră în coşul de cumpărături o dată pe săptămână sau la două săptămâni. Potrivit studiului Mednet, 46% din repondenţi cumpără produse alimentare zilnic sau aproape zilnic. Acest lucru este pus, de către autorii cercetării, pe seama faptului că românii sunt adepţii produselor alimentare proaspete (fructe, legume, pâine etc.) şi a mâncărurilor gătite în casă - tradiţional, deşi se mai apelează şi la semipreparate, acestea fiind preferate în special de către tineri. Mai puţini bani pentru igienă Referitor la produsele nealimentare, o treime din repondenţi au precizat că achiziţionează mărfuri nealimentare, precum detergenţi, produse de igienă personală, cosmetice, săptămânal, în timp ce 18,4% şi 19,3% din subiecţii intervievaţi achiziţionează produse nealimentare o dată la două săptămâni, respectiv o dată pe lună. Studiul mai arată că persoanele tinere achiziţionează într-o măsură mai mare mărfuri nealimentare, comparativ cu persoanele în vârstă. "În general, persoanele cu venituri mici, precum şi pensionarii achiziţionează cu precădere produse nealimentare cam o dată pe lună. Din rândul celor care nu au o periodicitate în această privinţă se evidenţiază categoria populaţiei active, cu un venit mediu sau peste medie", se precizează în st