Mihai CHIRILOV: „Confirmare pentru A fost sau n-a fost?“
Mihai Chirilov, cine a facut regia spectacolului la care am asistat, cine a avut ideea amplasarii intr-un palat?
APFR! Care inseamna, cum ai citit pe invitatie, Asociatia pentru Promovarea Filmului Romanesc. Totul a prins contur mai concret la un fel de sedinta pe care am tinut-o, noi toti de la APFR, in care am schitat momentele festivitatii, am incercat sa le intercalam – inminari de premii cu respiro-uri s.a.m.d.
N-ai avut trac, intrebindu-te cum se va prezenta insasi breasla noastra cineasta, angajata prima data prin 300 de votanti in ierarhizarea virfurilor unui an, cind stim cit de discutabile, ba si cu chicsuri, sint uneori asemenea plebiscite, la Oscar-uri, la César-uri?
Mi se pare ca, in proportie de vreo 80%, rezultatele votului secret extins la toata breasla activa „au facut dreptate“. E opinia mea personala, procentajul imi apartine si sigur ca daca-l intrebi eventual pe Radu Muntean, care si el poate fi subiectiv, in directia filmului sau, probabil ca procentajul de credibilitate/validitate si gradul de succes al Galei ar fi mai mici.
Ce zici de concentrarea primelor trei distinctii – pentru Cel mai bun film, Cea mai buna regie si Cel mai bun scenariu – asupra unuia si aceluiasi film?
Cred ca e confirmarea faptului ca avem de-a face cu filmul romanesc care a obtinut pe merit, anul trecut, cel mai important premiu in strainatate – filmul lui Porumboiu, cu Caméra d’Or. Mi se pare, in schimb, putin aiurea, ba chiar subiectiv ma intriga, votul pentru scurt-metraje, unde in loc de Marilena de la P 7, a avut cistig de cauza Lampa cu caciula, care nu e un film prost, dar...
Cum vezi editiile imediat urmatoare? Nu ti se pare ca ati prins primul si ultimul tren fericit, pentru inaugurarea acestei institutii, dupa anul unei recolte de virf?
Nu, eu am to