Dezvoltarea puternica a ansamblurilor rezidentiale din ultimii ani, corelata cu cresterea veniturilor populatiei, a ridicat si piata de mobila.
De la piesele pentru dormitoare, living, bucatarii, dar si decoratiuni, oferta pe care jucatorii o prezinta pe piata este din ce in ce mai atractiva. Ultima perioada a adus si in Romania o schimbare a functionalitatii mobilei, aceasta incetand sa fie un element definitoriu al statutului social, devenind un spatiu personal si intim. Romanii vor ca produsele pe care le aleg pentru caminele lor sa creeze impresia de spatiu cald, deschis. "Vedeta" acestui spatiu: canapeaua.
"Canapelele continua sa fie privite ca "piese de rezistenta" in amenajarea interiorului. Datorita utilitatii lor evidente si volumelor, canapelele dau tonul spatiului respectiv. Desi canapelele sunt un fel de "motor" al spatiilor, clientii nu mai cauta piese de mobilier si ansambluri care sa le exprime stilul de viata", spune Dan Sucu, presedintele Mobexpert. In acest context, oferta magazinelor s-a organizat pe ansambluri, in care sunt oferite mai multe tipuri de mobilier, canapelele fiind valorificate numai in cadrul unor intreguri. "Ne putem referi separat la canapele, ca exercitiu de cercetare a unor tendinte, mai ales ca ele dau tonul, dar cred ca nu trebuie omisa aceasta forma de expresie a stilului propriu pe care clientii si-o doresc, in mod evident", considera Dan Sucu. Concomitent cu extinderea ofertei, clientii au devenit mai pretentiosi si mai atenti la noutatile de pe piata. "Cererea a evoluat in primul rand prin experienta pe care au capatat-o cumparatorii. Fie ca au avut deja experinte bune sau rele sau au primit in timp mai multe informatii, din reviste sau din discutii cu profesionastii in domeniu, acestia au deveit mai educati", explica Raluca Nasta, fondatoarea Innova. Ea considera ca intelegerea diferentei dint