Compania de asigurari generale AIG Romania, parte a grupului American International Group (AIG), si-a bugetat pentru acest an un volum al primelor brute subscrise in valoare de peste 30 de milioane de dolari (22, 6 milioane de euro).
"Pentru acest an ne-am propus sa continuam ce am facut pana acum si sa crestem in ritm cu piata", a declarat pentru ZF Mihnea Tobescu, directorul general al AIG Romania. Piata romaneasca a asigurarilor a crescut anul trecut cu 33% fata de nivelul din 2005 pana la 1,6 miliarde de euro si este estimata sa inregistreze un ritm de peste 20% in acest an.
AIG Romania a realizat anul trecut un profit de 3,14 milioane de lei (0,9 milioane de euro) conform standardelor de contabilitate din Romania si de 2,86 milioane de dolari conform standardelor de contabilitate ale AIG in America (in cazul acestora anul fiscal incepe la 1 decembrie si se termina la 30 noiembrie). Liderii asigurarilor generale si de viata Allianz-Tiriac Asigurari si ING Asigurari de Viata au inregistrat anul trecut profituri brute de 11 milioane de euro, respectiv 14 milioane de euro.
Compania a subscris in 2006 prime brute in valoare de 75,17 milioane de lei (21,32 milioane de euro), cu 6% in lei mai putin decat nivelul inregistrat in 2005 si cu 4% in euro.
"Anul acesta este anul in care vom promova mai mult un produs pe care-l avem in portofoliu de zece ani, dar care a devenit obligatoriu, si anume asigurarea managerilor fata de actionari", explica Tobescu.
Potrivit acestuia, asigurarile de raspundere a managerilor vor reprezenta circa 5% din veniturile companiei in 2007, adica 1,5 milioane de dolari.
Cu un numar de 19 angajati, unul dintre cele mai mici de pe piata locala, AIG Romania deruleaza 95% din polite prin intermediul brokerilor de asigurare colaborand constant cu 10-15 companii ce activeaza in acest sector, si cu alti 10 brok