O ora de curs reprezinta „prea mult“ pentru ei, neputând sta atenti decât maximum 15 minute. Nu-si gasesc locul, vorbesc neintrebati, ajung sa nu isi respecte obligatiile scolare. Acesta este portretul-robot al copilului din clasele primare, ajuns elev-problema de cele mai multe ori chiar din cauza parintilor. Ii privim ca pe niste ingerasi in uniforme, cu ghiozdanele atârnându-le pe spate, cu privirea agera si luminite in ochi, parca gândindu-se la o noua boacana. Nu stim insa ce batai de cap pot da acesti pusti de numai sase, sapte ani sau chiar mai mici parintilor si invatatorilor si cum, in multe dintre aceste situatii, este nevoie de interventia unei persoane avizate, a unui psiholog pentru a incerca sa-i tempereze. Cele 45-50 de minute ale cursului reprezinta un adevarat cosmar pentru copiii-problema, pentru care materia predata isi poate pierde insemnatatea din cauza „plictiselii“... De cele mai multe ori nu trebuie pusi la zid, fac trasnai din curiozitate, pentru a-si testa limitele si a vedea cât pot intinde „coarda sensibila“ a parintilor sau, pur si simplu, din dorinta de a le atrage atentia, simtindu-se neglijati, abandonati, neiubiti... „Nu se pot concentra“ „Nu se pot concentra“, a mentionat Genoveva Ioana, directoarea Scolii nr. 22 „Mircea Eliade“ din Craiova, despre copiii din clasele primare si nu numai. „Asta este principala lor problema, nu sunt atenti, se plictisesc cu usurinta, nu se pot concentra. Parintii trebuie sa fie foarte atenti la comportamentul propriilor copii, sa fie in stare sa faca diferenta intre un copil rasfatat si un micut cu un comportament deviant. Cel mai mare ajutor pentru un astfel de copil poate veni tot din partea parintilor, prin mai multa autoritate si, de ce nu, de la un consilier scolar sau psiholog“. Copiii au nevoie de dragostea parintilor 80% din copiii care sunt adusi de parinti la psihoterapeut au grave probleme c