La sfarsitul saptamanii trecute, cei doi curatori desemnati ai Bucharest Biennale 3, suedezii Jan-Erik Lundstrom si Johan Sjostrom, s-au aflat in Bucuresti. Ei au vizitat Capitala Romaniei cu scopul de a identifica spatiile de expunere, dar si pentru intalniri cu oficiali romani.
Cum ati primit propunerea de a fi curatorii Bucharest Biennale 3?
J.-E.L.: Am fost incantati sa fim invitati la o treaba atat de provocatoare, de a curatoria o bienala intr-un oras in plina dezvoltare si intr-o schimbare rapida cum este Capitala Romaniei, cu istoria sa complexa si acum si parte a Europei unite. Speram sa oferim un proiect stimulativ, surprinzator si provocator pentru publicul bucurestean.
J.S.: Fiindca eu personal vizitasem si imi placusera foarte mult cele doua bienale anterioare - "Identity Factories", curatoriata de Eugen Radescu in 2005, si "Chaos", curatoriata de Zsolt Petranyi in 2006 -, am fost foarte fericiti, incitati si onorati sa fim invitati sa contribuim la cea de- treia Bucharest Biennale din mai 2008, prin ideea noastra despre harti si cartografiere.
» Ce stiati despre Bucuresti si Romania inainte de a veni aici prima oara?
J.-E.L.: Suntem amandoi calatori intr-o lume globala si curiosi in ceea ce priveste toate culturile. Johan si-a petrecut a treia vizita in Bucuresti si a ajuns sa cunoasca orasul bine. Suntem familiari cu mostenirea culturala a Romaniei si am interactionat cu aceasta in multe feluri de-a lungul anilor.
Eu, in ce ma priveste, am fost de timpuriu un admirator al teatrului absurdului al lui Ionesco, am fost contrariat de contradictiile dintre filosofia religiei si gandirea politica a lui Eliade, am citit cu mare entuziasm poezia lui Nichita Stanescu, minunat tradusa in suedeza, ca sa nu mai mentionez bineinteles artele vizuale...
J.S.: Prea mult pentru a detalia in acest context, dar sa