Companie cu capital integral romanesc, Arrow International a intrat pe piata articolelor de pescuit inca din 1991, iar din ‘96 si pe cea a armelor si munitiilor.
Business-ul pornit dintr-un hobby, actionarii fiind impatimiti ai vanatorii si pescuitului, se cifreaza in acest moment la peste sase milioane de euro.
Obiectivul principal al companiei pentru urmatorii trei ani este cresterea cifrei de afaceri cu 50%, ceea ce va genera noi locuri de munca. Arrow are in prezent o cota de piata pentru echipamentele de vanatoare si cele de autoaparare de 50%, pentru articolele de pescuit aceasta urcand la 35%. Cele peste 5.000 de produse comercializate, fie ca sunt articole de pescuit, vanatoare, autoaparare sau sunt importate din 15 tari europene, dar si din SUA, China sau India.
Controlul chinezariilor
Desi cele mai mari fabrici care fac ustensile pentru pescuit se afla in China, conceptia, productia si controlul calitatii acestora se face sub stricta supraveghere a cunoscutelor branduri europene. Cu toate acestea, China ramane si tara contrafacerilor, cele mai renumite marci suportand etichetarea de produse ieftine si uneori chiar de unica folosinta. Firesc, asa-numitele chinezarii au patruns si pe piata romaneasca, ceea ce a determinat Arrow sa dezvolte un program de protejare a marcilor. "Astfel, s-a reusit, incepand de anul trecut, efectuarea unui control strict pentru chinezariile care intra in tara, in unele cazuri marfa putand fi confiscata, dar batalia produselor contrafacute continua", spune directorul general al Arrow International, Serban Matei.
Accizele incurajeaza evaziunea
O alta problema spinoasa a fost generata in domeniul echipamentelor de vanatoare de accizele de 100% aplicate pentru arme, accize care nu se aplicau si persoanelor fizice, legiuitorul facilitand astfel o grava concurenta neloiala intre