Hotelierii turci, bulgari, unguri, austrieci si greci se intrec in oferte pentru a-i atrage pe romanii prezenti la Targul de Turism deschis ieri in Capitala, la Romexpo. Nu aveti incredere in agentii? Vorbiti direct cu angajatii spatiilor de cazare si apoi studiati ofertele operatorilor, care au pus la punct pachete reduse.
In oferte ieftine se bat Albena, Balcic si Paralia Katerini. Daca la bulgari o noapte de cazare in plin sezon, la trei si patru stele, cu all inclusive, porneste de la 30 de euro, la greci ofertele sunt de circa 27 de euro cu mic dejun.
Cu preturi de la 28 de euro pe zi, la doua stele, cu masa inclusa, litoralul romanesc ramane cenusareasa targului: singurele oferte comparabile cu cele externe sunt la hoteluri de doua stele, in conditii mult mai dezavantajoase. Expozitia de la Romexpo va fi deschisa pana duminica.
Putini operatori de la Romexpo nu au oferte cu Bulgaria anul acesta, considerata destinatia care se vinde „de la sine”.
„Ne-am adaptat pietei, promovand litoralul bulgaresc, singura destinatie externa din oferta. In privinta turismului intern, ne vom concentra asupra zonei balneare si a celei de business si mai putin asupra litoralului”, a declarat Gabriel Gorganeanu, director de marketing la Transilvania Travel, agentie detinuta de SIF Transilvania. Societatea are circa 10.000 de locuri de cazare pe litoral.
Atractia romanilor catre litoralul vecin nu i-a scapat nici ministrului transporturilor, Radu Berceanu, prezent la deschiderea oficiala a expozitiei. „Romanii sunt liberi sa se duca unde vor in vacanta, unde sunt locuri noi, servicii bune si preturi mai mici”, a spus Berceanu, care a gasit si solutia pentru litoralul romanesc: sa-i convinga pe turistii bulgari sa vina la noi.
Pana cand vor veni bulgarii la noi, vom merge noi la ei, chiar si de 1 mai, dupa cum afi