» Grupul francez Carrefour a decis sa investeasca inca 180 milioane de euro in Romania, extinzandu-si reteaua in marile orase.
» Strategia vizeaza deocamdata segmentul hipermarket-urilor, desi in Europa grupul are si supermarket-uri.
» Piata romaneasca ofera perspective bune marilor retaileri, comertul fiind dominat inca de micile afaceri de familie.
Compania Carrefour a anuntat ca isi va continua expansiunea in Romania intr-un ritm foarte alert, pe segmentul hipermarket-urilor. Practic, numarul magazinelor retelei va creste cu 128%, in numai doi ani. "Incepand din acest an si pana in 2008 vor fi deschise nu mai putin de noua hipermarket-uri. Investitia medie pentru un magazin este de 20 de milioane de euro", a declarat ieri Andreea Mihai, director de marketing al Carrefour.
In 2007, Carrefour va deschide magazine in centrul Bucurestiului (zona Unirii, in spatiul preluat de la societatea Univers’all), la Iasi (doua hipermarket-uri) si la Cluj. Locatiile pentru 2008 sunt: Bucuresti (pe soseaua Vitan Barzesti), Oradea (pe DN 79, Calea Aradului), Arad (Calea Aurel Vlaicu), Pitesti (la intrarea in localitate dinspre Bucuresti), Suceava (in zona centrala a orasului).
Investitiile Carrefour in cele sapte magazine care functioneaza deja in Romania (patru in Bucuresti si cate unul in Ploiesti, Constanta si Brasov) depasesc 220 de milioane de euro. Deocamdata, strategia de expansiune a companiei se concentreaza pe segmentul hipermarket-urilor, dar nu este exclusa pe viitor infiintarea de supermarket-uri de tipul magazinelor GB (Belgia) sau GS (Italia). "Momentan ne concentram pe formatul de hipermarket. Cand vom avea o schimbare de strategie, va vom tine la curent", a spus Andreea Mihai.
Afaceri in crestere
Reteaua Carrefour, lider pe formatul de hipermarket in Romania, a realizat anul trecut, cu cele sapte mag