Pana si cei mai mari dusmani ai capitalismului recunosc unanim un lucru: Capitalul transforma in marfa totul. De la Isus la Lenin, de la ingeri la demoni, de la nimicuri la poezie, totul se transforma in marfa prin simpla binecuvantare a Capitalului. Oamenii si lucrurile dispar si devin simple branduri. Ne traim viata intre branduri precum Coca-Cola, McDonald’s, Marx, Madonna sau Eminescu. Lumea noastra a devenit de mult un fel de brandshaft, adica un loc unde brandul face parte absolut necesara din viata noastra. Dupa caderea comunismului, masinaria capitalista s-a cocotat pe hoitul ideologiei muribunde, a impachetat ce se mai putea impacheta, iar eroii vremurilor noastre au fost "trimisi la produs". Comunismul a cazut – cum imi place mie ironic sa spun – datorita faptului ca productia de marfuri a batut productia de cozi, iar dictatura marfii a fost mai tare decat dictatura cozii. Capitalul poate transforma in marfa si vinde pana si critica indreptata impotriva sa. Astazi, dusmanul de moarte al Capitalului, Lenin cel branduit, lucreaza in slujba lui. Cel mai tare brand al comunismului si cel mai tanar simbol al vesniciei, produs de om, poate fi vizitat luni, miercuri, joi si sambata, intre orele 10 si 13, in mausoleul din Piata Rosie. Aceasta "minune a lumii" aduce statului 1,5 milioane de USD, iar acest lucru ii garanteaza si ii asigura vesnicia mult mai bine decat ar fi facut-o Partidul Comunist. "Lenin e viu" (asa cum spuneau toate lozincile vremii) presupune ca Lenin este eficient, iar "Lenin e mort" (cum confirma noua ideologie) presupune ca Lenin e sigur, caci nimic nu poate fi mai sigur decat moartea. Dar sa nu uitam ca siguranta si eficienta sunt trasaturile de baza ale marfii. Lenin, brandul ideologic de altadata, la auzul caruia ne frematau tinerele inimioare de oktombrei, s-a transformat intr-un brand-marfa, care nu are decat un singur scop: profitul. @N