Imaginea unei firme este reprezentata, in primul rand, de angajati. Oricat de calitative ar fi produsele puse in vanzare, oricat de competitive ar fi preturile, daca nu exista si personalul adecvat, care sa stie sa-i faca pe clienti sa revina, atunci...
stradaniile sunt in zadar! Iar unele dintre locurile la indemana, unde poate fi observat felul in care inteleg angajatii sa cinsteasca renumele firmei pentru care lucreaza, sunt benzinariile.
De cate ori nu i s-a intamplat unui sofer constantean sa astepte minute in sir un operator disponibil, pentru a-i alimenta autoturismul cu combustibil ?! Ba mai nou, politica - angajatilor, nu a angajatorilor, trebuie subliniat ! - este sa-i lase pe clienti sa-si faca singuri de cap cu pompa de alimentare, ei nemaiobosindu-se sa-si lase cafelutele.
Dupa o vizita pe la mai multe benzinarii din orasul Constanta, nu ne-a fost greu sa tragem concluziile. Toate societatile din domeniu impun ca regula generala ca alimentarea cu combustibil a autoturismelor sa fie sarcina personalului specializat, astfel incat clientii sa aiba parte de un serviciu complet.
Cu toate acestea, de la ordinul dat dintr-un birou de la varf, si pana la punerea lui in practica, este cale lunga si nu de putine ori... directivele se cam pierd pe drum.
Drept pentru care, desi in momentul angajarii operatorii sunt instruiti in privinta sarcinilor de serviciu, nu putine sunt imaginile intalnite in benzinarii, cand clientii invata sa manevreze singuri pompa de alimentare, in vreme ce personalul sta ascuns. Obiceiul pare sa se fi impamantenit pe la benzinariile Lukoil din Constanta.
„Statiile de benzinarie sunt murdare, iar personalul este intotdeauna indispus sa munceasca. De fiecare data am fost nevoit sa-mi pun singur benzina, pentru ca ei erau de negasit. Iar cand intram sa platesc, ii vedeam ciorch