Liderul pietei berii din Romania, compania Brau Union, care incepand de luna aceasta se numeste Heineken Romania, a consemnat in 2006 o crestere a cifrei de afaceri cu 24% fata de anul anterior, in conditiile evolutiei vanzarilor cu peste 20 de procente.
"Am modificat numele in Heineken Romania deoarece vechea denumire, Brau Union, nu era foarte bine cunoscuta de catre clientii si partenerii nostri si nu se identifica prin niciuna dintre marcile companiei noastre. Din 2003 ne gandim sa schimbam numele companiei, avand in vedere ca Heineken este si numele principalei marci de bere din portofoliul nostru", a declarat Edwin Botterman, presedinte si Chief Executive Officer al companiei. Heineken este marca premium cea mai valoroasa la nivel mondial, prezenta in aproape toate tarile.
Brau Union Romania a fost infiintata in 1998, ca subsidiara a companiei austriece BBAG, al carei pachet majoritar de actiuni a fost preluat, in 2003, de Heineken, unul dintre principalii jucatori de pe piata mondiala a berii.
Potrivit Heineken, 2006 a reprezentat o schimbare pozitiva majora in ceea ce priveste tendinta de crestere a vanzarilor companiei, care a vandut anul trecut 4,3 milioane de hectolitri de bere, ceea ce reprezinta o crestere a volumului cu 20% fata de anul anterior. "Pentru prima data in ultimii ani, compania noastra a crescut mai mult decat piata totala de bere, care a crescut cu 17-18% in 2006. Acest lucru se datoreaza, in mod special, importantei pe care am acordat-o echipelor de vanzari si marketing si, de asemenea, inovatiilor pe care le-am adus pe piata", a subliniat Botterman.
In Romania, Heineken detine o cota de piata de 26,7%, fiind urmata de Interbrew - 21,7%, Ursus Breweries - 20,3%, European Food - 10,3%, URBB - 8,5% si Bere Mures - 6,6%.
"Pentru acest an, estimam o crestere a pietei cu numai 7-10%, deoarece anul trecut a fost unu