Compania va vinde in tara si strainatate 1,3 milioane baterii
Piata locala a fost in 2006 de 900.000 de unitati
Piata bateriilor auto va cunoaste un recul in 2007, sau, in cel mai fericit caz, va stagna, iar motivul principal il constituie cresterea accelerata a parcului auto pe baza autovehiculelor noi si cresterea duratei de viata a bateriilor auto, ne-a explicat Ioan Repede, directorul general Rombat Bistrita. In aceste conditii, Rombat se va orienta tot mai mult catre pietele externe, dintre care cea mai importanta ramane Franta, unde compania este partenera, de aproape cinci ani, cu un distribuitor francez care activeaza pe piata pieselor de schimb pentru autoturisme si care distribuie in toata zona francofona. De altfel, estimarile de vanzari pentru acest an indica faptul ca mai mult de jumatate dintre bateriile Rombat vor fi livrate la export. Rombat isi propune sa vanda, in 2007, 1130 MWh (1.300.000 bucati), dintre care 560 MWh pe piata interna piese de schimb, 210 MWh la Dacia si 360 MWh la export. Dupa cum explica oficialul Rombat, piata interna va "inghiti" doar 600.000 de bucati, in crestere usoara fata de anul trecut, restul mergand la export. Cresterea volumului de vanzari la export estimat de companie este in stransa legatura cu succesul international al modelului Dacia Logan, care este dotat cu baterii Rombat. "Succesul international al Loganului va aduce un beneficiu de imagine pentru Rombat. Este posibil ca prezenta bateriei Rombat pe Logan sa determine cresteri la vanzarile de baterii in Franta, tara unde se vinde Loganul si unde marca de baterii Rombat este prezenta dinainte de aceasta asociere", spune Repede. Principalul client intern al companiei din Bistrita este Dacia, cu aproape 20% din total vanzari, alti clienti importanti fiind SNCFR (baterii pentru locomotive) si Electrica. In urmatoarea perioada de timp, Rombat urmares