- Diverse - nr. 63 / 2 Aprilie, 2007 Despre iresponsabilitatea la volan se vorbeste, se scrie, se difuzeaza imagini, postere etc., toate cu un singur scop, anume acela de a atrage atentia tuturor asupra necesitatii respectarii regulilor de circulatie. Inasprirea regimului sanctionator, odata cu intrarea in vigoare a noului Cod Rutier, la 1 decembrie 2006, din statisticile de pana acum, demonstreaza ca n-a avut efectul scontat, din moment ce, zilnic, pe soselele din Romania isi pierd viata tineri si varstnici, copii si femei. De fapt, nici nu este de mirare ca se circula cu multa iresponsabilitate, din moment ce legile sunt respectate in dorul lelii, timp in care, indeosebi unii tineri, care au intrat in posesia permiselor de conducere de putin timp, nu ezita sa braveze, fara un dram de responsabilitate fata de ceilalti participanti la traficul rutier. In asemenea conditii, statisticile scot in evidenta ca in Romania o persoana din trei ranite intr-un accident de circulatie isi pierde viata, in timp ce media europeana de deces este de unul la 40 de persoane ranite grav intr-un accident de circulatie. Cauzele acestui nedorit record le putem usor deslusi in harababura de pe soselele noastre, pe care, in ciuda interdictiilor legale, se circula deseori anapoda, ba chiar sub influenta bauturilor alcoolice, cum e cazul carutasilor sau biciclistilor, care reprezinta tot atatia factori favorizatori de accidente, asemenea nivelului scazut al elementelor de siguranta de pe caile de rulare. Este vorba de lipsa unor marcaje rutiere de dirijare a circulatiei, de semnele de avertizare, de numarul mult prea mic de sensuri giratorii in raport cu necesitatile, care, pentru a fi realizate, fireste ca necesita bani, si nu putini, de separatoare de benzi, de garduri de protectie si multe altele. Nu este de neglijat un alt aspect, anume cel referitor la educatia pe care o au participanti