Porturile europene traditionale sunt "sufocate" din cauza traficului intens. La Rotterdam si Anvers, de exemplu, milioanele de containere care sosesc sunt dificil de distribuit. Din aceasta cauza, Portul Constanta nu mai este privit ca un concurent direct al lor, ci ca un "coechipier", care poate prelua o parte din traficul care ajunge in interiorul Europei continentale. Schimbarea de atitudine este evidenta daca ne raportam la numarul de containere care au tranzitat portul romanesc. De la 79.443 de TEU-uri, in 2001, s-a ajuns la putin peste un milion de TEU-uri, in 2006. De altfel, Portul Constanta ocupa primul loc in lumea in ceea ce priveste majorarea traficului de containere. "Cifrele demonstreaza ca Portul Constanta a dobandit calitatea de centru regional de distributie pentru zona Marii Negre si pentru Europa Centrala si de Est", spune Mircea Banias, directorul general al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta. Afirmatia este sustinuta si de datele statistice pe primul semestru al anului trecut, intocmite pentru porturile Constanta, Odessa, Ilychevsk si Novorossisk, arata ca portul romanesc este lider, cu peste 464.000 de TEU-uri, adica aproximativ 300.000 mai multe decat principalul sau competitor, portul Odessa. Tendinta se va mentine si in viitor, in conditiile in care in Constanta se realizeaza investitii importante pentru marirea capacitatii de operare.
Porturile europene traditionale sunt "sufocate" din cauza traficului intens. La Rotterdam si Anvers, de exemplu, milioanele de containere care sosesc sunt dificil de distribuit. Din aceasta cauza, Portul Constanta nu mai este privit ca un concurent direct al lor, ci ca un "coechipier", care poate prelua o parte din traficul care ajunge in interiorul Europei continentale. Schimbarea de atitudine este evidenta daca ne raportam la numarul de containere care au tranzitat portul r