Axel Springer, cel mai mare publisher de ziare si reviste din Europa, ar putea investi peste 2 miliarde de euro in incercarea de a creste pe plan international si de a-si extinde operatiunile pe Internet, pe fondul pesimismului privitor la evolutia presei tiparite.
Mathias Dopfner, presedinte si director executiv al Axel Springer, a declarat pentru Financial Times ca grupul de presa ar putea cheltui o suma apropiata de valoarea ofertei esuate pe care a facut-o in anul 2005 pentru ProSiebenSat.1, cea mai mare companie de televiziune a Germaniei, in cazul in care ar identifica o oportunitate unica. Dopfner a declarat ca Axel Springer este pregatit pentru un numar de achizitii mici sau mijlocii sau o achizitie importanta, scrie Financial Times.
Publisherul ziarelor Bild si Die Welt are trei optiuni de crestere: organica, achizitii mai mici, sau o tranzactie majora, a declarat Dopfner. El anuntase deja ca grupul dispune de aproximativ 1,97 miliarde de dolari pentru dezvoltare.
CEO-ul companiei a anuntat ca intentioneaza sa-si dezvolte operatiunile online pe fondul scaderii numarului de cititori de ziare si ca analizeaza in acelasi timp si alte proiecte noi care ar putea aduce EBITDA companiei sub nivelul inregistrat in 2006, de 433 milioane de euro.
Desi nu a precizat despre ce fel de proiecte este vorba, CEO-ul grupului german Axel Springer a declarat ca in jur de 120 de milioane de dolari au fost alocati initierii de noi proiecte.
"Fara niciun fel de indoiala, vom analiza indeaproape orice mare companie internationala de media care intra pe piata, indiferent daca aceasta provine din sectorul de publicatii tiparite, cel al televiziunii sau sectorul online", a adaugat Dopfner.
"Mi-ar placea sa achizitionez companii care trebuie restructurate", a declarat CEO-ul Axel Springer, adaugand ca ar putea realiza la fel de bine si unele achizit